Die Cantiones sacrae von 1625 stehen heute sehr im Schatten der weit aus bekannteren anderen Motettensammlung Schützens, der Geistlichen Chormusik von 1648.
Dies ist zum Teil der lateinischen Sprache und den oft nicht der Bibel entnommenen Andachtstexten geschuldet, zum anderen aber auch dem hochexpressiven Stil der Cantiones; er fordert die Sängerinnen und Sänger auf, sich auf eine ganz ungewohnte und dissonanzreiche Musik einzulassen.
Belohnt wird man für dieses Wagnis aber mit einer ungeheuren Ausdrucksdichte und -tiefe, mit Musik, die wahrlich ihres Gleichen sucht!
O bone, o dulcis, o benigne Jesu SWV 53
Et ne despicias humiliter te petentem SWV 54
Deus misereatur nostri
Quid commisisti
Ego sum tui plaga doloris
Ego enim inique egi
Quo nate Dei
Calicem salutaris accipiam
Verba mea auribus percipe, Domine SWV 61
Quoniam ad te clamabo, Domine SWV 62
Ego dormio SWV 63
Vulnerasti cor meum SWV 64
Heu mihi, Domine SWV 65
In te, Domine, speravi SWV 66
Dulcissime et benignissime Christe SWV 67
Sicut Moses serpentem in deserto exaltavit SWV 68
Spes mea Christe Deus SWV 69
Turbabor, sed non perturbabor SWV 70
Ad Dominum cum tribularer clamavi SWV 71
Quid detur tibi, aut quid apponatur tibi SWV 72
Aspice Pater piissimum Filium SWV 73
Nonne hic est mi Domine SWV 74
Reduc Domine Deus meus SWV 75
Supereminet omnem scientam SWV 76
Pro hoc magno mysterio pietatis SWV 77
Domine, non est exaltatum cor meum SWV 78
Si non humiliter sentiebam SWV 79
Speret Israel in Domino SWV 80
Cantate Domino SWV 81
Inter Brachia Salvatoris mei SWV 82
Veni, rogo, in cor meum SWV 83
Ecce advocatus meus apud te Deum Patrem SWV 84
Domine, ne in furore tuo arguas me SWV 85
Quoniam non est in morte SWV 86
Discedite a me omnes SWV 87
Oculi omnium in te sperant, Domine SWV 88
Pater noster, qui es in coelis SWV 89
Domine Deus, Pater coelestis SWV 90
Confitemini Domino, quoniam ipse bonus SWV 91
Gratias agimus tibi SWV 93